Friday, October 16, 2009

Sembahyang sunat Aidil Fitri 2009-Masjid Pulau Melaka


Baby and Alin.....

Waktu ini kami ikut Mummy, Nek Ma, Che Nor, Che Ya dan Che Tin pergi menunaikan sembahyang sunat Aidil Fitri di masjid Pulau Melaka...Masjid Tok Guru. Memang beginilah rutin kami sekeluarga. Papa, Nanan dan Faris ikut saf lelaki di tingkat bawah. Ramai sungguh para penduduk sekitar yang datang bersembahyang disini sehingga padang dan tempa letak kereta pun penuh orang bersembahyang. Sembahyang sunat hari raya ini selalunya Tok Guru yang mengimamkan. Kami seronok sekali....
Lepas selesai solat....yeah! Acara jamu selera. tahun ini Tok Guru jamu para jemaah dengan laksa kelantan dan kuih muih. Sedap, tapi Baby makan tak banyak sebab dah pekena Nasi dagang Nek Ma sebelum datang tadi kat rumah nek Ma. Saat yang paling kami tunggu ialah menerima duit raya dan hamper oleh famili Tuan Guru. Kali ini Baby dan Alin sempat terima hamper je... duit raye tak dapat sebab tak sempat nak turu berbaris ketika acara itu. Nampaknya tahun ini budak-budak dapat RM5o seorang. Wah! Banyaknyeee.

Tak pe hamper ini pun cukup bagus. Ada keropok, coklat, gula-gula dan minuman tin. Kami gembira sekali. Memanglah bila dapat duit raya dan hamper kanak-kanak pasti bergembira.

No comments:

Post a Comment